رولپلاک سنگ نما یکی از سخت ترین امور واسه نمای ساختمون حساب می شه. واسه اجرای این کار، باید مهارت و تخصص داشت. پس واسه انجام اون، به سراغ آدمایی برید که در این مورد تجربه و تخصص کافی دارن. نداشتن تخصص و تجربه واسه انجام اون، موجب می شه تا کار به صورت ناقص انجام شده و سنگ های نما دچار آسیب شن. نکتهٔ مهمی که باید بدونین، اینه که پیچ و رولپلاک نما در هر سنگی در نما به صورت متفاوت انجام می شه، به خاطر همین پیچ و رولپلاک نما در کرج و تهران با قیمت های متفاوتی انجام می شه. واسه اجرای این روش، پیچ و رولپلاک های باکیفیت و مرغوبی مثل گالوانیزه رو به کار می برند. پیچ های به کاررفته واسه پیچ و رولپلاک مخصوص نما، ضدزنگ هستن و این بدون معناست که رطوبت نمی تونه موجب زنگ زدگی اون ها شه.

 

چگونگی انجام پیچ و رولپلاک واسه نما 

واسه اجرای پیچ و رولپلاک، کارکنان اول طناب های موجود رو به دور یه محل مطمئن یا دور ستون گره می زنند. پس از انجام این کار، روی طناب مستقر می شن تا بتونن به نمای ساختمون دسترسی داشته باشن. این کار بدون نیاز به داربست انجام می شه. در این روش با به کار گیری دریل های مخصوص، نسبت به سوراخ کردن سنگ ها اقدام می کنن تا بتونن پیچ ها رو روی اون ها بذارن. درآخر واسه این که جای سنگ سوراخ شده روی نما باقی نمونه و زیبایی نما حفظ شه، اون ها رو بتونه می کنن. بدین شکل روش پیچ و رولپلاک می تونه از ریزش سنگ های نمای ساختمون جلوگیری کنه.

یکی از سوالاتی که بیشتر کاربران با اون مواجه هستن، اینه که اجرای پیچ و رولپلاک نما چقدر طول می کشد؟ در این مورد باید بگیم که تایم اجرای این روش، به نمای ساختمون دلخواه و حجم کار بستگی داره. به علاوه باید بدونین که تعداد نیرو هایی که این کار رو انجام میدن هم در تایم اتمام پروژه اثر داره.

به طور کلی باید گفت که اجرای پیچ و رولپلاک واسه نمای ساختمون های جور واجور، ۱ الی ۱۰ روز طول می کشد. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که بی دقتی در این کار، موجب می شه تا سنگ های نما آسیب ببینن. پس واسه اتمام روند پروژه عجله نکنین تا درآخر بتونین یه نمای جذاب تحویل بگیرین.

این مطلب را هم از دست ندهید :   آشنایی با انواع برنج پاکستانی

قیمت پیچ و رولپلاک

یکی از نگرانی هایی که مشتریان واسه اجرای این روش با اون مواجه هستن، قیمت پیچ و رولپلاک نما هستش. با در نظر گرفتن این که امروزه شرکت های مختلفی در این مورد فعالیت می کنن، می توان توقع داشت که پیچ و رولپلاک واسه نما با قیمت های مختلفی ارائه شه. نکته ای که باید به اون به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین، اینه که قیمت پایانی این عملیات رو عوامل مختلفی تعیین می کنه. ما در این بخش بعضی از مهم ترین عوامل که می تونن روی قیمت پیچ و رولپلاک اثر داشته باشن رو بررسی می کنیم:

  • نوع سنگ نما

همون طور که می دونین، واسه طراحی نمای ساختمون، از سنگ های مختلفی استفاده می کنن. پس این تنوع سنگ باعث شده تا قیمت پیچ و رولپلاک هم واسه اون متغیر باشه. هرچقدر کار روی سنگ ها سخت تر باشه، قیمت هم بالا می رود.

  • اندازهٔ ساختمون

یکی از عواملی مهمی که می تونه روی قیمت این کار اثر داشته باشه، اندازهٔ ساختمون موردنظره. شک نداشته باشینً انجام این روش واسه ساختمون های چندین طبقه نسبت به ساختمون یه طبقه گران تره.

  • جنس پیچ ها و بقیه متریال ها

هر کدوم از شرکت ها واسه اجرای پیچ و رولپلاک نما در کرج و تهران، از پیچ های مختلفی استفاده می کنن که از نظر کیفیت با هم فرق دارن. خیلی از شرکت هایی که واسه اجرای این کار از پیچ ها و متریال های دسته دوم بهره می برند و اینطوری هزینهٔ کمتری دریافت می کنن. حواستون باشه که کیفیت انجام این کار بسیار مهمن. پس اگر از متریال های بی کیفیت استفاده شه، ممکنه بعد از یه مدت دوبارهً تماشاگر ریزش سنگ های نما باشین. هرچقدر کیفیت متریال های به کاررفته بهتر باشه، قیمت پیچ و رولپلاک نما هم بالاتر محاسبه می شه.