اگه شما از عنکبوتا هول و ترس دارین این مقاله نمی تونه کمکی به شما بکنه! اما باید بدونین که سیاره زمین همیشه پر از نوعای جورواجور عنکبوتا بوده.
دستکم بیشتر از ۴۵٫۰۰۰ نوع عنکبوت جور واجور روی کره زمین زندگی می کنن و اگه وزن کل اونا رو حساب کنین به رقم سرسام آور ۲۵ میلیون تن می رسین. در بعضی از نقاط این عنکبوتا در مکانایی با تراکم ۱٫۰۰۰ عدد در هر ۲٫۶ کیلومتر مربع زندگی می کنن و طبق مقاله تحقیقی که در مجله « The Science of Nature» به چاپ رسیده ادعا شده که همه عنکبوتای روی زمین هرساله بین ۴۴۰ تا ۸۸۰ تن غذا در اندازه متریک مصرف می کنن. غیرقابل باوره اما باید بدونین که عنکبوتا سالیانه مقدار خیلی بیشتری از همه آدما گوشت می خورن.

شما از جمله کسایی هستین که از عنکبوت هول و ترس دارین و باز دارین این مقاله رو می خونین؟! ما به شما اخطار دادیم!

میدونید رقمای ۴۴۰ و ۸۸۰ میلیون تن چقدر بزرگ هستن؟! بذارین کمی این ارقام رو ساده تر بگیم. ساختمون امپای استیت حدود ۳۶۵ هزار تن وزن داره که در اندازه متریک ۳۳۰٫۰۰۰ تن میشه. از این رو عنکبوتا هرساله به اندازه ۱٫۲۰۰ تا ۲٫۴۰۰ برابر وزن این ساختمون حشره، گیاه، خفاش، ماهی و مارمولک می خورن.

هنوزم درک این ارقام براتون سخته؟!

دکتر کلاوس بیرک هوفر از دانشگاه لاند و دکتر مارتین نایفلر از دانشگاه بازل در این مقاله اینجور گفتن:” واسه این که این مقدار رو بیشتر درک کنین به موضوع زیر توجه کنین: همه آدما روی هم رفته هرساله حدود ۴۰۰ میلیون تن گوشت و ماهی مصرف می کنن و والا سالیانه ۲۸۰تا ۵۰۰ میلیون تن موجودات ریز دریایی می خورن در حالی که  این مقدار واسه همه پرندگان دریایی جهان تنها ۷۰ میلیون تن ماهی و دیگه موجودات دریاییه”.

این مطلب را هم از دست ندهید :   با مدهای عجیب و ترسناکی آشنا شوید که زمانی در جهان مرسوم بودند

عنکبوتا به تنهایی در اندام بسیار کوچیک تر از هر کدوم از این موجودات هستن اما تعداد زیادشون باعث شده که کوچیکی اندازه بدنشون جبران شه.
از دید تاریخی بررسی تاثیر عنکبوتا روی اکوسیستمای زمینی بسیار سخته چون این موجودات بسیار کوچیک بوده و علاوه بر این موضع شب زی بوده و در میان گیاهان خود رو مخفی می کنن.

بیرک هوفر و نایفلر با به کار گیری دو روش متفاوت و براساس مدلای متفاوت تعداد قربانیان هرساله عنکبوتا رو آزمایش کردن و در آخر فهمیدن که بیشتر از ۹۵ درصد شکارهای اونا در زیست گاه های گیاهی و جنگلا اتفاق می افته و عنکبوتای گوشتخوار در مناطق غیر شهری و به دور از آدم کارکرد بسیار بهتری در شکار داشتن تا در محیط شهری و زمینای کشاورزی.

باحال این که عنکبوتا نه فقط خود شکارچیان و گوشتخواران قهاری هستن بلکه خود هم به عنوان غذا و طعمه استفاده میشن. بیشتر از ۱۰٫۰۰۰ گونه های شکارچی و انگلا هم فقط از عنکبوتا تغذیه می کنن. علاوه بر این عنکبوتا بخش بزرگی از رژیم غذایی خیلی از پرندگان رو تشکیل میدن.

نایفرر میگه:” ما با امید به اینکه این برآورده ها و بزرگی اونا باعث افزایش اطلاعات عمومی مردم شده و باعث شه که نقش جهان و مهم عنکبوتا در شبکه های غذایی زمینی بیشتر از قبل روش زوم بشه.