ما بسیار خرسندیم ساعت دیواری چوبی روستیک که اولین مورد از یک ستون فصلی جدید توسط سازنده اتومات و علاقمند به Dug North را معرفی کنیم. این ستون بر تکنیک‌های ساخت خودکار و روش‌های مختلف ایجاد حرکت تمرکز خواهد کرد. Dug همچنین کارهای سازنده های مختلف اتومات را برجسته می کند (با برخی از آنها مطمئناً شنیده اید و برخی را احتمالاً نشنیده اید).

امیدواریم از این ستون جدید لذت ببرید و شما را تشویق کنیم که نظرات و سوالات ساعت دیواری چوبی روستیک خود را در انتهای هر مقاله فصلی برای داگ ارسال کنید.

هشت درس از ساخت ساعت چوبی

از آنجایی که بین ساعت سازی و اتوماتا یک ارتباط قدیمی وجود دارد، من گمان کردم که یک ماشین ساز می تواند در ساخت ساعت چیزهای زیادی بیاموزد. بنابراین، تصمیم گرفتم ساعتی به نام صعود بسازم. من در هنگام ساخت این ساعت درس های ارزشمندی آموختم که بسیاری از آنها ممکن است در پروژه بعدی چوب مکانیکی به شما کمک کند.

  1. 1. تخته سه لا توس بالتیک یک ماده عالی است

ساعت صعود از تخته چندلای توس بالتیک ساخته شده است که به دلایل مختلف یک ساعت ایده آل یا مواد خودکار است: از آنجایی که تخته سه لا از لایه های نازکی که به هم ساعت دیواری چوبی چسبانده شده اند تشکیل شده است، نسبت به بسیاری از چوب ها کمتر مستعد تورم ناهموار با تغییرات ساعت دیواری چوبی روستیک رطوبت است. این پایداری به هر مکانیزم چوبی – ساعت یا خودکار – کمک می کند تا با اطمینان بیشتری کار کند.

کل ساعت از ورق های تخته سه لا با ضخامت 1/4 و 1/8 اینچ ساخته شده است. برای قطعات ضخیم تر، من فقط چند قطعه را روی هم چیدم و چسباندم. هنگامی که یک قطعه به خصوص طولانی مورد نیاز بود، یک ساعت دیواری چوبی روستیک اتصال روسری و چسب کار را انجام می داد.

  1. 2. رولپلاک ها لزوما گرد نیستند

اگر رولپلاک ها/محورهای ساعت یا اتومات شما به قدری نامنظم باشند که به آرامی در داخل سوراخ هایی که به عنوان یاتاقان عمل می کنند نمی چرخند، این می تواند یک مشکل جدی باشد. کیت قطعات Ascent با یک گیج ساده برای آزمایش گرد بودن رولپلاک های 1/4 اینچی عرضه شد. این گیج از بریدگی 1/4 اینچی تشکیل شده است که دقیقاً به یک تکه تخته سه لا برش داده شده است. با قرار دادن انتهای یک رولپلاک مشکوک در شکاف گیج و چرخاندن آن، می‌توانم فوراً متوجه شوم که آیا رولپلاک دارای نقاط بلندی بالقوه مشکل‌ساز است یا خیر. سعی کنید دکوکاف سنج های مشابهی را برای آزمایش رولپلاک ها ساعت دیواری چوبی روستیک برای پروژه های خود بسازید.

خرید ساعت دیواری چوبی

یکی دیگر از مزایای استفاده از تخته چندلای نازک این است که قطعات یکسان را می توان به راحتی با چیدن قطعات، نگه داشتن آنها با چسب دو طرفه و برش دادن همه آنها به یکباره تولید کرد. یک پاس اره در مقابل خیلی ها!

  1. 3. از بلبرینگ برای کاهش اصطکاک استفاده کنید

اگر یک رولپلاک با شکل ساعت دیواری چوبی روستیک نامنظم به راحتی در سوراخی با اندازه مشابه نچرخد، چه کاری می توانید انجام دهید؟ خوشبختانه طراح The Ascent راه حل موثری داشت. کیت قطعات حاوی تعدادی «واشر شانه نایلونی» با سوراخ های داخلی به اندازه 17/64 اینچ بود. در هر نقطه ای که یک رولپلاک با قاب ساعت برخورد می کرد یک واشر نصب می شد. از آنجایی که سوراخ واشر 1/64 اینچ بزرگتر از قطر فرضی رولپلاک است، این اجازه می دهد تا همه رولپلاک ها به جز بدترین رولپلاک آزادانه بچرخند. همچنین، نایلون دارای مزیت اضافه ای است که ماده ای با ضریب اصطکاک بسیار پایین است.

این مطلب را هم از دست ندهید :   آیا استفاده از رامپر دخترانه برای فصل سرما کار درستی است؟

 

گرافیت یک روان کننده فوق العاده خوب روی چوب می سازد

فقط چند نقطه روی ساعت نیاز به روغن کاری داشت که شامل کشیدن روی قطعات چوبی با مداد سربی بود. “سرب” مداد در واقع خاک رس و گرافیت است که در دکوکاف مقادیر مختلف برای ایجاد مدادهای سخت تر یا نرم تر مخلوط شده اند. گرافیت مانند نایلون ضریب اصطکاک بسیار کمی دارد. برای بهترین نتیجه، از یک مداد نرم استفاده کنید – معمولاً با یک عدد به دنبال حرف “B” مشخص می شود. گرافیت می تواند سطح قطعه شما را لکه دار و لکه دار کند، بنابراین در کاربرد آن و کار با قسمت روغن کاری شده دقت کنید.

ساعت دیواری چوبی روستیک می تواند اصطکاک را کاهش دهد

دستورالعمل‌های ساعت پیشنهاد می‌کردند که قطعات مکانیکی را با دانه‌های کاغذ سنباده به تدریج ریزتر سمباده بزنید: از 150، تا 220، تا 400، و در نهایت 600. این سمباده زیاد است. آیا ساعت هایی که صرف این کار پرزحمت می شود ارزشش را داشت؟ کاملا. عملکرد ساعت پس از سنباده زدن به دکوکاف میزان قابل توجهی بهبود یافت و برای راندن آن به وزن کمتری نیاز داشت. اگر برای حرکت نرم قطعات مشکل دارید – قطعات را صاف کنید!

چگونه می توان اندازه سوراخ های حفر شده را کاهش داد

اگر بخواهید قسمتی مانند بادامک را با اصطکاک به ساعت دیواری چوبی روستیک رولپلاکی که به عنوان محور عمل می کند، ببندید، اما سوراخ بادامک کمی بیش از حد بزرگ است، چه کار می کنید؟ دستورالعمل های ساعت نکته ارزشمندی را ارائه کردند. به سادگی مقداری چسب PVA سفید یا زرد بردارید و یک پوشش نازک به داخل سوراخ بزنید. بعد از اینکه اجازه دادید چسب خشک شود، دوباره قطعه را روی رولپلاک قرار دهید. باید متوجه شوید که این قطعه محکم‌تر است. اگر باز هم خیلی شل بود، فقط این روند را تکرار کنید.

قیمت ساعت دیواری چوبی روستیک

در دو مکان درون ساعت ساعت دیواری چوبی روستیک، خود تخته سه لا به عنوان فنر استفاده می شود. مکانیزم سیم پیچی دارای پنجه های چوبی انعطاف پذیر است که با چرخ جغجغه ای درگیر می شود. باب قابل تنظیم در انتهای آونگ با حرکت فنری بازوی کوچک تخته سه لا که به شفت فشار وارد دکوکاف می کند در جای خود ثابت می شود. استفاده از چوب به عنوان فنر می تواند یک تکنیک مفید در ساخت خودکار نیز باشد.