هر کدوم از کشورای دنیا آداب و رسوم و فرهنگ خاص خود رو دارن. از جمله قدیمی ترین تمدنا میشه به کشور چین، کشور مصر و کشور خودمون اشاره کرد.
از دیگر سرزمینای دارای فرهنگ قدیمی میشه به کره جنوبی اشاره کرد.
کره جنوبی الان پیشرفت زیادی رو در مورد فناوری و خودرو تجربه کرده و تونسته در ردیف بهترینا قرار بگیره.

بر خلاف اون که پیشرفت فناوریای اینترنتی باعث شده تموم افراد اطلاعات کافی درباره سرزمینا داشته باشن، اما بعضی موارد شنیده شده با واقعیت یکی بودن نداره. ما در این مقاله می خوایم ۱۶ نکته درباره کره جنوبی که نشون دهنده بعضی واقعیتای کشور یاد شده هستن رو بررسی کنیم.
تصاویر رو ببینین، توضیحات رو بخونین و تا آخر مطلب همراه باشین.

۱- جراحی پلاستیک رواج بسیار زیادی داره

براساس کاوشای اجتماعی و جامعه شناسی، از هر ۵ زن یه نفر در کره حنوبی جراحی پلاستیک رو تجربه کرده. این جور بسیار عادی هستن و والدین به عنوان هدیه فارغ التحصیلی هزینه انجام اونو تقبل می کنن. سفید سازی پوست، نابود کردن علائم تولد مادرزادی و تغییر شکل چشما، اصلی ترین جراحیا در کره جنوبی هستن. مردها هم این جور رو انجام میدن.

۲- هزینه های دندون پزشکی و کارای روی دندون بسیار بالاست

به خاطر همین، تموم کره ایا به بهداشت دهن و دندون بسیار اهمیت میدن.
اونا پس از هر وعده غذایی و حتی بعد از نوشیدن قهوه مسواک میزنن. کره ایا معمولا یه مسواک همراه خود دارن و حتی در بعضی جاها مسواکای رایگان عرضه می شه.

۳- ضعف بینایی در بیشتر ساکنان کره جنوبی

خیلی از کره ایا از سنین پایین دچار محدودیت دید می شن.

پس به کار گیری عینک یا لنز رواج زیادی داره.

این تصور ایجاد می شه که اونا از اول تولد دچار این مشکل هستن. با این حال مطالعه زیاد و چشم دوختن زیادتر از اندازه به صفحه نمایش دستگاه های جور واجور، مشکل اونا رو شدید شدن می کنه.

مشکل بینایی باعث نشده که اونا از کسب عناوین و افتخارات باز بمونن. «دونگ هیون» فردی که دو بار قهرمون المپیک شده، تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد بینایی یه فرد عادی رو داره.
ایشون در رشته تیراندازی با کمون افتخار آفرینی کرده.

۴- استفاده همگانی از لوازم آرایش

بانوان کره ای اهمیت زیادی به سلامت پوست و موی خود میدن و واسه رسیدن به هدفشون، از لوازم آرایشی و بهداشتی زیادی بهره می گیرن. اونا هیچ وقت بدون آماده سازی خود بیرون نمی رن. هم اینکه امکان نداره مردی رو مشاهد کنین که موهاش رو به بهترین شکل ممکن در نیاورده باشه. لوازم آراشی کره ای از محبوبیت زیادی در جهان بهره مند هستن.

۵- تعداد کمی از اونا سگ رو به عنوان غذا میل کردن

بر خلاف تصور عمومی، فقط تعداد کمی از کره ایا اینجور کاری رو انجام دادن. الان جنبشی عمومی تشکیل شده از آدمایی که از خوردن این غذا دوری می کنن، ایجاد شده.
این مسئله در نسل جوون که سگا رو به عنوان همراه خود می بینن، با قدرت پیگیری می شه.
دولت هم مردم رو به خوردن گوشت سگ تشویق نمی کنه.

۶- علاقه دیوونه وار به غذا

در هر شهر کره جنوبی، شکلای جور واجور رستوران و کافه در هر کدوم از خیابونا دیده می شه.
این موضوع به حدی فراگیره که اونا شاید به جای به کار گیری عبارت «حالتون چطوره»، جمله « خوب غذا خوردین؟» رو استفاده می کنن. از دست دادن یه وعده غذایی گناه هستش.
«کیمچی» غذای سنتی اصلی کره ایا، از سبزیجات پر ادویه، ترشی و کلم چینی جفت و جور می شه.

۷- لمس فیزیکی چیزی عادی حساب می شه

در بقیه کشورها، کنار هم بودن دو مرد معنی خیلی خوبی نداره و کسی این کار رو انجام نمی ده. اما در کره جنوبی مسئله فرق داره و این جور موارد به معنی کارای بد تلقی نمی شه.

۸- حساسیت به رنگ قرمز

اونا باور دارن که اگه نام فردی رو با رنگ قرمز بنویسین، به زودی مشکلاتی جدی و حتی مرگ به سراغ اون میاد. بعضی از افراد فکر می کنن که جوهر قرمز شیاطین رو دور می سازه و از مرده ها مراقبت می کنه؛ اما در مورد افراد زنده این قضیه برعکس می شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   شما بسیار باهوش‌تر از تصور خود هستید حتی اگر خودتان باور نداشته باشید

۹- اهمیت دادن زیاد به حرکات بدن

واسه نشون دادن فیزیکی موافقت با یه مسئله، باید از هر دو دست خود استفاده کنین تا به این شکل احترام خود رو نشون بدین. کره ایا به دست دادن هم بسیار حساس هستن. سالها پیش بیل گیتس اینجور مسئله ای رو تجربه کرد.
وقتی که ایشون با رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کرد، در حالی با اون دست داد که دست دیگش در جیب قرار داشت. این کار در کره جنوبی به معنی بی توجهی به اون فرد تلقی می شه.

۱۰- تموم مردم از گجتا استفاده می کنن

تموم مردم از کودکان گرفته تا افراد بی خانمان، از گجتای جور واجور مانند لپ تاپ و تلفن هوشمند استفاده می کنن. به خاطر همین، شما می تونین در همه نقاط به وای فای رایگان دسترسی داشته باشین. موبایلا به صورت قراردادی ۲ ساله معامله می شن که همین مسئله هزینه ایجاد رابطه اینترنتی با تلفنای هوشمند رو کم می کنه.

۱۱- «سایبر اسپورت» یا ورزش الکترونیکی به طور کامل شناخته شده

استادیومایی با صفحه نمایشای بزرگ واسه بازیای بزرگ اندازه استفاده شدن. در این سرزمین، بازیای کامپیوتری به عنوان یه ورزش واقعی در نظر گرفته می شه و افراد باید مثل بقیه فعالیتا، به تمرین پرداخته و بی خوابی بکشن.

۱۲- کره ایا فقط از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنن

تموم مردم کره جنوبی از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنن. اونا یا اطلاعاتی درباره دیگه مرورگرا ندارن و یا اون که به به کار گیری اونا علاقه نشون نمی دن. حتی وب سایتای کره هم فقط واسه مرورگر پیش فرض ویندوز طراحی شده و در صورت به کار گیری کروم یا مانند اون، خوب کار نمی کنن. در این سرزمین به جای گوگل از سایت «naver» که آخرین خبرها و خدمات رو جفت و جور می کنه، استفاده می شه.

۱۳- مطالعه بسیار زیاد

اونا از صبح زود تا پاسی از شب به مطالعه می پردازن. حتی روزای تعطیل هم صرف گذروندن کلاسای اضافی و یا مطالعه به صورت جداگونه می شه.
درس دادن یکی از مورد احترام ترین مشاغل این سرزمین هستش.
یه آموزگار معمولی ماهانه ۲۵۰۰ دلار (۹ میلیون تومن) حقوق دریافت می کنه.
اگه اونا در مدارج بالاتر و یا در مدارس خصوصی تدریس کنن، می تونن هرساله میلیونا دلار درآمد داشته باشن.

۱۴- سربازی اجباری

براساس قانون، تموم مردها در سن ۲۸ سالگی باید به ۲۱ ماه خدمت اجباری برن. قانون یاد شده تموم اقشار جامعه رو در بر میگیره. تنها دفاع از نام میهن در میدون بین المللی می تونه فرد رو از رفتن به سربازی نجات دهد. مثلا، بعضی از بازیکنان تیم ملی فوتبال کره جنوبی به خاطر نتیجه های ورزشی، از خدمت در ارتش معاف شدن.

۱۵- معنی ظاهری پرچم کره جنوبی

سفید رنگ ملی این کشور هستش.

علامت روی پرچم اونا، به فلسفه تائوئیسم رابطه داره که تموم جهان رو متحد می دونه. «یین و یانگ» نگرشی واسه چین باستان، معنی تنهایی متضادها رو می رسونن.

خطوط سه گانه ای که در هر گوشه دیده می شن هم معنی خاص خود رو دارن. اونا به ترتیب از بالا و در جهت عقربهای ساعت، معانی آسمون/جنوب/تابستون/هوا، ماه/غرب/پاییز/آب، زمین/شمال/زمستون/خاک و خورشید/شرق/بهار/آتیش رو منتقل می کنن.