گزارش گالری گردی هفتگی ما در اولین روز مرداد ماه ۹۶، نگاهی داره به جدید ترین برنامه های نگارخانهای پایتخت تا با آثار هنرمندان جوون و پیشکسوت تهرانی در میدونای خطاطی، نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی و چیدمان آشنا شیم.

خبر اول رو به که هفته گذشته به اون اشاره کردیم، اختصاص دادیم. اگه قصد خرید آثار هنری با قیمتای خوب به عنوان یه سرمایه گذاری دراز مدت دارین و می خواید با هنرمندان کشورمون رو دررو آشنا شید، از صدها گالری پایتخت در مرداد ماه استفاده کنین که یکی ازانها، نگارخانه گلستانه.

با گالری گردی این هفته، همراه ما باشین.

کافه گالری تماشاخانه ایرانشهر

  • 💥
    • 💥

      نشانی

      خیابون ایرانشهر، پارک هنرمندان، تماشاخانه‌ ایرانشهر
    • 💥

      روزای تعطیل

      تعطیلات رسمی “شهادت”، اعیاد گالری بازه.

  • 💥ساعات کار: ۱۰ تا ۲۳

  • 💥تلفن: ۰۲۱-۸۸۳۴۹۳۶۵
  • 💥پست الکترونیک: gelavizhmoghadam@yahoo.com

“۱۰۰ اثر ۱۰۰ هنرمند” ۱۲۵ میلیون تومانیهمونطور که هفته گذشته در گزارش گالری گردی گفتیم، نمایشگاه صد اثر صد هنرمند که در نگارخانه گلستان تهران در برابر دید گالری گرده های تهرانی قرار گرفته بود، در آخرین جمعه تیر ماه ۹۶، تماشاگر فروش ۳۵ کار به ارزش ۱۲۵ میلیون تومن بود که به گفته لیلی گلستان هفتاد درصد این آثار واسه جوانان بود.در این نمایشگاه که ۲۵۷ اثر به خریداران آثار هنری پیشنهاد شده کارایی با قطع‌‍ های جور واجور در ابعاد بسیار کوچیک تا آثار ۱۰۰ در ۷۰ در سبکای جور واجور هنری روی دیواره.شاید بخش هیجان‌انگیز این نمایشگاه اون‌جاست که در مقابل در ورودی آثاری کمتر دیده شده از هنرمندان مدرنیست و به نام ایرونی به چشم می‌خورد.

کارایی از علی پیشرفت‌جاه، ناصر اویسی، فرامرز پیلارام، رضا مافی، فرح اصولی، پرویز کلانتری، ایران درودی، منوچهر معتبر، سیاوش کسرایی و دو اثر بسیار منحصر به فرد در قطعی کوچیک از محمد احصایی که مخاطب رو همون دم در ورودی میخکوب می‌کنن؛ این کارا از ۹ میلیون تومن تابلوی کوچیکی از فرح اصولی شروع می‌شه و تا اثر ۸۰ میلیون تومانی کلانتری پیش می‌رود.دیگر آثار مهم این دیوار با قیمت‌های جور واجور ۲۵ ، ۳۰ ،۳۵ ،۴۰ و ۴۵ میلیون تومن در برابر دیده.مجسمه‌ها بخش جذاب صد اثر بیست و پنجمه که کارایی از هنرمندان سرشناس ایرونی هم چون ژازه تباتبایی، محمدحسین عماد، رضا قره‌باغی و بقیه با قیمت‌های مناسب ۲ و نیم میلیون تومن تا ۸ میلیون تومن ارائه می‌کنه.

یکی از نکات قابل توجه این نمایشگاه اختصاص دیواری از گالری گلستان به هنرمندان شهرستانی به خصوص هنرمندانی از شهر اصفهانه که همه زیر مجموعه ای فرهنگی و هنری به نام “لوتوس” فعالیت می کنن.در این بخش از نمایشگاه آثار متنوعی از مینیمالیستی تا فیگوراتیو و ذهنی که هر کدوم پوشش دهنده یه نوع ذائقه هنریه با قیمتای بین یک و نیم تا چهار میلیون تومن به نمایشه.صد اثر صد هنرمند، عصر جمعه سی ام تیرماه در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابون کماسایی، پلاک ۳۴ شروع به کار کرد و تا ۲۵ مرداد هر روز از ۴ تا ۸ عصر دایره و تنها روزای پنجشنبه تعطیل میشه.

نمایشگاه آثار گرافیکی حسین حجتی فرید با عنوان: نشونه های فرید، از سی و یکم تیر ماه در نگارخانه ایرانشهر شروع به کار کرده و تا ۱۴ مرداد ادامه داره.


علاقمندان به دنیای تصویر سازی میتونن با حضور در یکی از نگارخانهای خونه هنرمندان تهران، از آثار این هنرمندان جوون پایتخت دیدن کنن.

نگارخانه علیه ها

  • 💥
    • 💥

      نشانی

      خیابون شریعتی، نرسیده به میدون قدس، کوچه ماهروزاده، کوچه رمضانیان، اول کوچه احمدی مقدم (ایزد)، پلاک ۳۱، طبقه اول
  • 💥سایت: مشاهده سایت در این لینک شدنیه.

  • 💥 روزای تعطیل: شنبه ها
  • 💥ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰
  • 💥تلفن: ۰۲۱-۲۲۷۱۷۳۶۰

  • 💥پست الکترونیک: info@alihagallery.com
نگارخانه چهار

مدهوش، عنوان نمایشگاه نقاشی سوزان عظیمیه که از سی تیر لغایت ششم مرداد ماه سال جاری در نگارخانه علیه ها میزبان گالری گرده های مردادیه.ایده اولیه نگارخانه علیه ها بر مبنای معنی تعامل بوجود اومده.با این تعریف، اولویت این نگارخانه ایجاد یه شبکه ارتباطی منظم، پویا و خلاق از طیف هنرمندان پیشکسوت و جوونه .به همین روی استعدادهای نو در کنار اصالت هنر استادان جایگاه خاصی در این شبکه‌ی منظم دارن.افق دید این نگارخانه، نه فقط بخش بومی و ملی بلکه بخش بین‌الملل رو هم شامل می‌شه.ورود به بازارهای فرامنطقه‌ای با معرفی هنرمندان ایرونی و برعکس، دعوت از هنرمندان خارجی و معرفی اونا به جامعه‌ی هنری ایران از اهداف بلندمدت نگارخانه می‌باشن.

نگارخانه علیه ها به بهترینا باور داره؛ چه در نمایش مهم ترین آثار هنری و چه در به کار گیری بهترین فناوریای روز در مورد‌ی نور و صدا و در این راه از همه آدمایی که دستی در هنر دارن، دعوت به همکاری می‌کنه.

  • 💥
    • 💥درگاه: واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این لینک برید.
  • 💥 روزای تعطیل: شنبه‌ها

  • 💥ساعات کار: ۱۱ تا ۲۳

  • 💥تلفن: ۸۸۵۱۱۳۹۰ ۸۸۵۱۱۳۹۰

  • 💥پست الکترونیک: gallerychahar@gmail.com
نگارخانه ژینوس
  • 💥
    • 💥

      نشانی

      خیابان دکتر‌ حسین‌ فاطمی ،اول خیابان‌ ولیعصر ،پلاک‌۲۱ ، طبقه اول
    • 💥

      درگاه

      واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این برید.
  • 💥 روزای تعطیل: پنجشنبها

  • 💥ساعات کار: ۱۷ تا ۲۰
  • 💥تلفن: ۰۲۱-۸۸۹۷۵۵۷۴
  • 💥پست الکترونیک: zhinoosartgallery@gmail.com
نگارخانه دید
  • 💥
    • 💥

      نشانی

      ضلع شرقی خونه هنرمندان، خیابون عاصم ترابی، نبش کوچه اردلان، پلاک ۲۴، طبقه دوم
    • 💥

      درگاه

      ‌ واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این برید.

  • 💥 روزای تعطیل: شنبه‌ها

  • 💥ساعات کار: ۱۵ تا ۲۱

  • 💥تلفن: ۸۸۸۱۴۳۸۹ ۸۸۸۱۴۳۹۰ ۸۸۸۱۴۳۸۹

  • 💥پست الکترونیک: did_gallery@yahoo.com

نگارخانه چهار، یکی از جدید ترین گالریای تهران که در گزارش گالری گردی ما به اون اشاره میکنیم، از ۳۰ تیر ماه تا سی مرداد ماه، نمایشگاه نقاشی و مجسمه با عنوان رویای نیمه شب تابستون رو در برابر دید گالری گرده های مردادی قرار داده.نشانی: شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، کوچه اشراقی، شماره ۴نگارخانه ژینوس تهران از سی تیر لغایت سوم مرداد ماه نمایشگاه نقاشی گروهی با عنوان تقابل ذهن و رنگ رو در برابر دید نقاشی دوستان گالری گرد قرار داده.در این نمایشگاه، آثار هنرمندان زیر به نمایش گذاشته شده:فرحناز بهار، پیمان پورحلم، محمد جاهد، ارغوان جعفری، گلایل حسینی‌نژاد، سارا رحیمی، سحر صنیعی، بهاره غلامی، محیا قبادی، بنفشه نجفی مدیران اجرایی و نمایشگاه گردانان: محمد انصاری، لیلی علی‌حسینی.

تجربه، عنوان نمایشگاه گروهی نقاشیه که از سی تیر تا دهم مرداد در نگارخانه دید تهران در برابر دید گالری گرده ها قرار داره.شیرین جواهری, نسترن حاجی عرب, نیلوفر رضوانی, مهسا شمس فرد، فریده عزیزی، مریم کریمی، شبنم ناصرپور، نازنین نخباف، فرشته نمد کلاهی گردآورنده: افسانه آخوندی، الهام شکیبی‌ نیا در این نمایشگاه آثارشون عرضه شده.نگارخانه محسنبختک، عنوان نمایشگاهیه که از سی تیر لغایت هجدهم مرداد در نگارخانه محسن تهران واسه علاقمندان به طراحی، نقاشی و مجسمه سازی برقرار شده.مجموعه‌ای از آثار مجسمه، طراحی و نقاشیِ سه هنرمند جوون، میلاد جهانگیری، ناهید بهبودیان و سهیل مختار، با عنوان «بختک» در گالری محسن به نمایش درمی‌آید.

این نمایشگاه به بررسی رابطه بین تاریخ، طبیعت، شهود و روایت می‌پردازه.

در بیانیه نمایشگاه اومده:

  • 💥
    • 💥

      نشانی

      خیابون ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نور بخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲
    • 💥

      درگاه

      واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این برید.
  • 💥 روزای تعطیل: پنج‌شنبه‌ها

  • 💥ساعات کار: ۱۶ تا ۲۱

میلاد جهانگیری تخیلات و اسکیس‌هاش رو نقطۀ شروع خلق مجموعۀ «بر بالین درخت مرده» قرار داده و واسه خلق آثار رنگ‌روغن خود، لایه‌های روون نیمه‌شفاف جلایافته رو قاطی شده.
اون با ترکیب‌بندی‌های پویا و ترکیب‌های رنگیِ غنی دل‌بستگی خود رو به طبیعت بیان می‌کنه.راه و روش جهانگیری به طبیعت از یه سو، توأم با ستایش و از طرف دیگه، پر از افسوسه.اون از این اندیشه هراسانه که ادما از مکان‌های زیبای طبیعی به مثابۀ محلی واسه ارتکاب جرم و جنایت استفاده کنن.جهانگیری در مجموعۀ اخیرش سطح صاف بوم رو رها کرده تا روی احجام چوبی هندسی نقاشی کنه و به نظر می‌رسد که با این کار بهتر تونسته نقاشی رو به عنوان ابزاری واسه پرداختن به چیزی که شایستۀ جستجو می‌دونه استفاده کنه.

مجموعۀ «مدفن» ناهید بهبودیان، از یه سری مجسمۀ پاپیه ماشۀ بی‌رنگ تشکیل شده که به تأمل در شکل-گیری گیاهان و میمون‌ها از راه رشد لایه به لایۀ فرم و متریال می‌پردازه.«پاپیه ماشه» (واژۀ فرانسوی به معنی «خمیرکاغذ») تکنیکیه از نیمۀ قرن شانزدهم در اروپا واسه ساخت سر عروسک استفاده می‌شده.در این فوت وفن اول خمیرکاغذ، خاک رُس و گچ رو با هم ترکیب می‌کردن، بعد اونو با چسب به هم می‌چسبوندن، صاف می‌کردن، رنگ می‌‌زدن و جلا می‌دادن.فرم‌ های کاغذی بهبودیان از آرماتور بیرون می‌آیند و پس از کشیده شدن پوسته‌ای از پاپیه ماشه روی اون‌ها، مجسمه به بومی سه‌ بعدی تبدیل می‌شه که محمل یه جور بازیگوشی هنری تو یه سطح چشمی جدیده.

عناصر روییده از اندام‌‌ها حسِ رشد و نمو رو شدید شدن می‌کنن و به ظرفیت‌های ذاتی این ابژه‌های خیالی برگشت میدن.
سهیل مختار تأویل‌های جور واجور شهود رو دستمایۀ اصلی خلق آثار خود قرار داده.شهاب‌‌الدین سهروردی در حکمت‌ الاشراق شهود رو یه جور آگاهی راز آلود می‌دونه که از راه اشراق به دست اومده.مختار در مجموعۀ «جدایی» راهی شخصی رو می‌پیماید که در اون خویشتنش رو از راه نقاشی رو می‌سازه.اون با نپذیرفتن پیش‌شرط‌های حاکم بر زبون چشمی و بیان کنشی، بازیگوشی رو واسه گشایش فضایی در خدمت می-گیرد که در اون رنگ، نقاشی و روند آفرینش بتونن بر هم اثر دوطرفه داشته باشن.

نتیجۀ این روند روایتی از همه و هیچه که به روش‌ای خام و تا اندازه‌ای خشن و با به کار گیری بیشترین حد توان بیانی رنگ‌ها، موضوعات فیگوراتیو و بافت‌پردازی بوجود اومده.

  • 💥تلفن: ۰۲۱-۲۲۲۵۵۳۵۴ ۰۲۱-۲۲۲۷۷۸۰۲

  • 💥پست الکترونیک: info@mohsen.gallery
نگارخانه آتشزاد

کهکشونای کوچیک در نگارخانه آتشزاد رفت. این نمایشگاه عکس که نتیجه های حسین موسوی صدره، از سی تیر تا ۵ مرداد در برابر دید عموم علاقمندان به دنیای مستند نگاری قرار داره.

در بیانیه نمایشگاه اومده:

  • 💥
    • 💥

      نشانی

      تهـران، خیابون عباسپور ( توانیر ) شمالی، بعد از پل همت، نرسیده به میدون ونک، نبش کوچه هومان، پلاک ۲۳

” باد دست ما رو هرکجا که رها کنه همانجا رو وطن صدا میزنیم، اونجا مرکز زمین می شه و پست ترین جلوه های طبیعت هم نشون عشق اون به ما هستن” هر نفسی که از زهدان مادر رها میشه مثل بطری ای که زیر آب چوب پنبه اش رو از سرش بپرانند ، جهان صفر تا صدش رو در اون تجلی می ده.هر کدوم اون ادراکیست منحصر به فرد از حقیقت واحد جهان و اجتماع اون اجتماع عالما و منظومه هاییه که در خیابونا از کنار هم میگذرن، در رستورانا با هم غذا می خورن و در خونها به هم عشق میورزند.

اما محال ممکنه که به اعماق همدیگه دست پیدا کنن.هرکدوم دیگری رو جلوه ای کوتاه و گذرا میبینه و خود رو محور معنی.مرگ رو میبینه و به اون واقفه اما مخفیانه قبول میکنه که خود زنده می مونه.اون باور داره هسته دنیاس.باوری که از حقیقت دور نیس.
جهان به تعداد آدمایی که در اون نفس میکشن “هسته اصلی” داره.
کهکشونای کوچیکی که با دستان قابله از بهشت رانده می شن و با حبس شدن بازدمشان به اون باز میشن.و در میون این دو نامعلوم سفرهایی در فضای ماده انجام می شه که هرچقدر با هم متفاوت باشن “شروع” و “پایان” برابری دارن.

مجموعه پیش رو مستند تصویر هاییه از کهکشونایی که باد دستشون رو درغربِ مشرق زمین رها کرد.


هرکدوم اونا در نقطه ای متفاوت از سفر خود وایس تاده ان، اما وقتی پازل وار کنار هم قرار می گیرن …

  • 💥تـلفـن: ۸۸۸۸۴۴۰۷ – ۸۸۸۸۴۵۷۲

  • 💥فکس ۸۸۸۸۰۸۰۲
نگارخانه هوم
  • 💥
    • 💥

      نشانی

      خیابون قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره۲، طبقه اول
    • 💥

      درگاه

      واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این برید.
  • 💥روزای تعطیل: جمعه ها به جز گشایش‌ها
  • 💥ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰

  • 💥تلفن:۰۲۱-۸۸۵۱۵۴۱۵ ۰۲۱-۸۰۰۵۱۹۵

  • 💥پست الکترونیک: hoomgallery@gmail.com
این مطلب را هم از دست ندهید :   سرور لیست ایرانی و خارجی ماینکرفت
نگارخانه سایه
در این نمایشگاه آثار هنرمندان زیر ارائه شده:
  • 💥
    • 💥

      نشانی

      نیاوران، خیابان جمشیدیه (فیضیه) ،خیابان امیدوار ،کوچه آقاخانی، پلاک۳
    • 💥

      درگاه

      واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این برید.
  • 💥 روزای تعطیل: پنجشنبها

  • 💥ساعات کار: ۱۱ تا ۲۲
  • 💥تلفن: ۰۲۱-۲۲۸۱۰۰۱۵ ۰۲۱-۲۲۸۱۴۸۹۲

نگارخانه هوم، از سی تیر ماه تا بیست و هشتم مرداد ماه، نمایشگاه نقاشی با عنوان مارسمیولوژی رو در برابر دید علاقمندان قرار میده.در بیانیه نمایشگاه اومده:«فردینان دو سوسور» پدر علم زبون شناسی، گذر بعضی وقتا جدید رو بر علم زبون شناسی تعریف کرده: «میشه دانشی رو در نظرگرفت که زیست نشونه ها رو در بطن زندگی اجتماعی بررسی می کنه که اونو سمیولوژی می گن.»از این گذرگاه تازه و با تکیه بر وجوه اساطیری، زیست جانوری در آثار میترا نابغی محتوایی ظاهری رو در خود حمل کرده و راهی رو در برابر مخاطب باز می کنه.


مار و ماهی هرکدوم بر بلندایی ظاهری نشسته ان ولی از گذرگاه سمیولوژی هم دارای وجهی ظاهری جدید و خاص گشته ان؛ ارتباطی که می تونه متن تصویری جدیدی رو موجب شه.نمایشگاه نقاشی با عنوان چگونگی، از سی تیر تا چهار مرداد ماه در نگارخانه سایه تهران در برابر دید عموم قرار داره.هانیبال الخاص، حسینعلی ذابحی، کامبیز خدابنده‌ شهرکی، علی قطره، شقایق احمدیان، تنها خسروی‌ منش، مهدی شریفی ، سارا حقیقی، محمد لهراسبی، هما بالاترین جایگاه، الهام فرزان‌ مهر، قسم طباطبایی، کوشا موسوی، سپیده صولت، فرانک ژین، اصغر کفشچیان مقدم، ریحانه کفشچیان مقدم، طاهره جعفری، حسین فرخی، پرستو ارفعی، نسرین امیری، کیمیا ملکیان، مریم شریفی شورجه، زهرا پریاری، ویدا جیلانچی، بنفشه حیدری کهلی، مژده منصوری، بهاره رحیمی.

  • 💥پست الکترونیک: info@sayeartgallery.com

زن و حافظه کم در نگارخانه نگر

  • 💥
    • 💥

      نشانی

      قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابون روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک ۳۳، زنگ سوم
  • 💥درگاه: به این برید.

  • 💥 روزای تعطیل: شنبه ها
  • 💥ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰
  • 💥
    • 💥

      تلفن

      ۰۲۱-۲۲۶۷۷۴۵۹ ۰۲۱-۲۲۳۹۹۵۸۸ ۰۲۱-۲۲۶۷۷۴۵۹
  • 💥پست الکترونیک: Negargallery94@gmail.com
طبیعت در نمایشگاه نقاشی سایه سار. .
  • 💥
    • 💥نشانی: خیابون کریم خان زند- خیابون حسینی – کوچه اعرابی۶- پلاک ۲ – طبقه دوم
  • 💥مشاهده سایت: به این برید
  • 💥روزای تعطیل: نداره

  • 💥ساعات کار: ۱۶ تا ۲۰

  • 💥تلفن: ۸۶۰۷۲۶۰۲
  • 💥پست الکترونیک: Info@fardagallery.com
  • 💥
    • 💥

      نشانی

      تهران، خیابون کریمخان زند، خیابون ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن‌ بست نیکو‌شهر ،شماره ۳، طبقه همکف
  • 💥درگاه: به این مراجعه کنین.

  • 💥روزای تعطیل: پنج‌شنبه

  • 💥ساعات کار: ۱۱ تا ۲۰

  • 💥تلفن: ۸۸۳۰۹۹۴۰:
نگارخانه شکوه

  • 💥
    • 💥

      نشانی

      فرمانیه. بلوار شهید اندرزگو. خیابون سلیمی شمالی. کوچه امیر نوری. پلاک ۱۹
    • 💥

      درگاه

      واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این برید.
    • 💥

      روزای تعطیل

      پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی
  • 💥ساعات کار: ۱۷ تا ۲۱
  • 💥تلفن: ۰۲۱-۲۲۶۷۰۷۲۶ ۰۲۱-۲۲۲۱۲۶۲۹

  • 💥پست الکترونیک: shokouhartgallery@gmail.com

نگارخانه نگر تا ۴ مرداد،‌ نمایشگاه نقاشی الهام خیزان رو در برابر دید گالری دوستان قرار داده.در بیانیه نمایشگاه اومده:زیادن چیزایی که نمی‌توان اون‌ها رو با زبون توصیف کرد و زیادن حتی چیزایی که نمی‌توان اون‌‌ها رو خیلی راحت شنود.بسیارتر چیزایی هستن که همه‌‌ی ما چه بخوایم نه نخوایم، دونسته یا ندونسته قادر به درکشون نبوده‌‌ایم و شاید هیچوقت هم درک نمی کنیم.
و این جور بود که نقاش شدم .نقاشی رو انتخاب کردم تا به رهگذران و ماندگارانِ زندگییم، اون بسیارها که نمی‌توان شنید و گفت رو، انتقال دهم.

نقاش شدم تا اون‌چه رو در درونم، می‌جوشد به کمکِ ترکیبِ رنگ‌ها و اِلمان‌های شخصی به درکِ همه انتقال دهم.اما دردِ درونم رو نقاشی به درمان نکشید.رهگذران نظاره کردن، گذشتند و از یاد بردن.ماندگاران نظاره کردن، تشویق کردن و بعضی وقتا یاد کردن.اما این من بودم که هر بار با نگاه کردن به این نقش‌ها که می‌کشم، آتیش کشیدم به دردِ درونم!آتشی که نه با به تصویر کشیدنِ حافظه‌‌ی کوتاهِ ماهی از بین می‌رود، نه با ترسیمِ طولانی ساعتِ شنی و نه با نقاشیِ عبورِ عقربه‌های ساعت از کنارِ هم!

دنیای من تکرارِ تصاویرِ این مجموعه س که با چشمانی منتظر و افکاری درهم و خسته اونو ادامه می‌دهم.سایه سارسایه سار، عنوان نمایشگاه نقاشیه که از سی تیر لغایت ۵ مرداد در نگارخانه فردا تهران در برابر دید علاقمندان قرار میگیره.در بیانیه این نمایشگاه اومده:طبیعت؛ این نعمت قشنگتر وبیکران و این بی ریاترین مخلوق خالق هستی؛ نعمت مورد ظلم واقع شده دست آدم؛ طبیعتی که بیشترین نفع و سود رو از اون بردیم و اون بی هیچ توقع وبی هیچ اعتراضی بر خواسته های بی رحمانه ما سرتعظیم فرود آورده؛ این روزا بیشتر از قبل در حال نابودیست… چون!؛.

ما کمر بر نابودی اش بسته ایم غافل از اینکه بجای بی مهری بااین نعمت بی بدیل الهی میتونیم با اون دست دوستی بدیم و از آرامش بی انتها و شور شعف انگیزی که پروردگار در اون نهاده لذت ببریم وزخمهای روحمون رو با اون درمون بخشیم… طبیعت ای مهربانترین دوست وآرامش بخش ترین جای دنیا؛ تو ار دوست میدارم..چون؛ تو همیشه رنگ طبیعی خودتو داری… این مجموعه حاصل تلاش گروهی نقاشانیه که از طبیعت احساس والهام گرفته واین احساسات رو با مخاطباشون در میان نهاده ان.نگارخانه هپتادمیک، عنوان نمایشگاه عکس، ویدیو، چیدمان و پرفورمنسه که در نگارخانه هپتا تهران از سی تیر تا ۴ مرداد برگزار می شه.

رابطه آدم با زمین به عنوان محل زندگی، نگرانی مشتر‌ک هنرمندان حاضر در این نمایشگاهه.دمی‌ک عنوانیه ‌که به ‌قدیمی بودن این رابطه اشاره داره؛ « دَمیک » صورت دیرینه ‌کلمه زمینه.از این رو، گیاه ماده مشتر‌ک آثار این هنرمندان شده و هر ‌کدوم از هنرمندان با نگاه شخصی و رویکردهای متفاوت نسبت به موضوع یاد شده آثاری به شکل چیدمان‌های مشار‌کتی، عکس، ویدیو و پرفورمنس خلق ‌کردن.نگارخانه شکوه، از ۳۰ تیر تا ۴ مرداد نمایشگاه نقاشی با عنوان طبیعت از نگاه فیروزه بختیاری رو در برابر دید گالری دوستان قرار میده

مـــرز
بیــانیه

گالری شکوه با هدف ارائه آثار هنری هنرمندان میدون هنرهای تجسمی فعالیت خود رو از اردیبهشت ماه ۸۸ شروع کرد.
بهنوش فروتن مدیر این گالری هدف از راه اندازی این مکان فرهنگی رو نزدیک شدن نسل جوون به هنر و هم اینکه برگزاری دوره های جور واجور آموزش مثل : نقاشی ، عکاسی ، مجسمه سازی و ….عنوان می کنه.نمایشگاه سرامیک بنیان مرزامروزه در جهان معاصر یکی از رقابت‌ های پیش روی آدم موضوع “مرز” و مسائل وابسته به اون هستش.
از اونجایی که سرامیک هم در محدوده‌ای میان هنر و صنعت در نوسان بوده و در بسترهای متنوعی چون نقاشی و مجسمه حضوری مؤثر داشته و مرزی شفاف در حوزۀ هنر کاربردی و تجسمی نداشته، آکادمی هنرهای تجسمی ” آد ” در نظر داره بعد از نمایشگاه شکستنی دومین نمایشگاه سرامیک بنیان رو به ” مرز ” اختصاص بده.

این نمایشگاه با هدف به کار گیری ویژگی‌های سرامیک واسه پرداختن به نگرانی‌های جهان معاصر دور و بر مرزها برگزار می شه.مرز، درخشش فاصله‌ایه میان سوژه‌ها، یا ابژه‌هایی که براساس یه قرارداد استوار شده‌ان.واقعا، کار مرز فاصله‌گذاری میون این و اون هستش.
مرز می‌تونه سرحدی از یه قلمرو یا نمادی از حاکمیت رو تعریف کنه و این در حالیه که محدود کردن این واژه به حدود جغرافیایی و سیاسی، کاریه آسون که نشون دهنده دیگه زاویه ها و معنی واقعی اون نیس.
زوایای دیگری که می‌توان اونا رو در خیلی از جنبه‌های مخفی اما حیاتی در زندگی فردی و جمعی انسانی یافت، مرز‌ هایی واسه من و دیگری، جنسیت‌ ها، طبقات اجتماعی و شخصیتی، اخلاقیات، باورا، فرهنگ‌ ها و هم اینکه مرزایی میان هنر و ناهنر، هنر و صناعت، رسانه‌های هنری و…تعیین مرزها اثر زیادی در روابط انسانی به‌دید جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری داشته و داره.


آدم‌ ها وقتی با مرزبندی‌ های خود در خیلی از مسائل به‌ طرف جامعه پیشرفته قدم ورداشته‌ان و گاه هم با شکستن اون؛ شاید اون وقت که مرز انسانیت با مرزهای جغرافیا، نژاد یا جنسیت تعیین شد، یا مرز ‌اخلاق از کمال‌ گرایی به نسبی‌ گرایی تغییر جهت داد، یا مرزهای مدرنیته با دوری از سنت‌ ها قرار داد شد، یا اون وقت که مرزهای هنر از ناهنر فقط به زیبایی در اثر هنری کم شد.حالا که درک ما از واژه مرز با مفاهیم متنوعی در هم تنیده شده، در مقام یه آدم امروزی تا کجا و درچه میدون‌هایی قائل به مرزبندی‌ های شفاف، یا فضایی میانی به‌عنوان ناحیه‌ای مرزی هستیم‌‌؟

و نیاز به باز تعریف و طرح روایتی جدید از مرز هست؟آکادمی هنرای تجسمی “آد” از هنرمندان دعوت می‌کنه با در نظر گرفتن رقابت‌های پیش‌رو در جهان معاصر در مورد معضلات یا اهمیت وجود مرز و تعابیر جورواجور از معنی گستردۀ اون، چه جغرافیا که دغدغۀ روز خاورمیانه و اروپاست، یا دیگه جنبه‌ های اون با زبون هنر به این مضمون بپردازند.چون معتقدیم هنرمند امروزی می‌تونه با دیدگاهی موثر، حدود و حضور مرزها رو به رقابت کشیده یا اونا رو واسه جهان رویایی آدم اثبات کنه.

بیان یه نکته مهم

اهداف نمایشگاه:

  • 💥
    • 💥تأمل و پرداختن به حد به‌اندازه خطی شفاف، یا ناحیه‌ای مرزی در جهان امروز
    • 💥گسترش و ایجاد انگیزه، جهت شناخت و به‌کارگیری توانمندی‌های سرامیک در بخش هنرهای تجسمی
    • 💥ایجاد فضای آشنایی و تعامل با آثاری از هنرمندان کشورای دیگه

  • 💥پرداختن به مسائل منطقه‌ای، محلی و فرا محلی

اینجا لازم می‌دانیم واسه آشنایی بیشتر علاقمندان و هنرمندان، تعریف و معنی مورد نظر خود رو از اصطلاح “سرامیک بنیان” یا سرامیک در تعریف گستردۀ اون ارائه کنیم.
اول تعریف تخصصی سرامیک: سرامیک‌ها، به‌دید علمی به اون دسته از مواد معدنی غیرفلزی گفته می‌شن که شکل‌پذیر هستن و بعد از پخت به‌ دید تغییر وجود شیمیایی، سخت می‌شن.اما مقصود از سرامیک بنیان، یا سرامیک در تعریف گستردۀ اونو می‌توان، شیئ، تصویر، صدا، یا ویژگی‌هایی دونست که، حس، یاد، خاطره‌ای تاریخی یا منطقی از یه جسم سرامیکی رو واسه مخاطب تداعی کنه.


اینجوری، وفاداری به ذات سرامیک، یا خراب کردن مرزهای پنهون در اصول اولیه سرامیک که در واسه پیشرفت تعریف سرامیک قدم برداره رو سرامیک بنیان می‌دانیم.

واقعا از مهم‌ترین مؤلفه‌های یه اثر سرامیک بنیان، وابستگی مفاهیم اثر به تعریف و منطق سرامیک حتی بدون حضور فیزیکی اون هستش.
از این‌رو، آثار در این نمایشگاه می‌تونه شامل نقاشی، عکس، مجسمه، چیدمان، هنر اجرا و زمان پایه باشه.

اعضای شورای سیاست گذاری
دبیر: رجحانه حسینی

سیما افتخاری راد، رجحانه حسینی، حمید سوری، هیربد همت آزاد، مهران حواس جمعاین نمایشگاه دارای سه بخشه: بخش جمع آوری شده، بخش بین‌الملل، بخش فراخوان

بخش فراخوان:

این نمایشگاه با در نظر داشتن ایجاد انگیزه در هنرمندان واسه کاربردی وسیع‌تر از سرامیک در حکم رسانه‌ای با توانایی‌های خاص در بخش تجسمی برگزار می‌شه. بدین‌دلیل، از هنرمندان علاقمند دعوت می‌شه؛ در بخش فراخوان متناسب با تم و فضای ذهنی ” مرز” با نمایشگاه سرامیک بنیان همراه شن.

شورای انتخاب آثار بخش فراخوان

هلیا دارابی، سیامک دل زنده ، امید قجریان، کامبیز موسوی اقدمکانال تلگرام نمایشگاه سرامیک بنیان مرز رو دنبال کنین.

فرهنگسرای ارسباران

نمایشگاه «نی وش» با آثار نقاشی‌خط جمشید داودی خوشنویس ممتاز انجمن خوشنویسان ایران ۲۳ تیرماه تا ۳ مردادماه در فرهنگسرای ارسباران به نمایش درمی‌آید. در نمایشگاه «نی وش» ۲۵ اثر خوشنویسی و نقاشی خط در ابعاد جور واجور به نمایش گذاشته می شه.