کانتینر نو یا دست دوم، خرید کدام به صرفه‌تر است؟

تنوع کانتینرها بسیار زیاد است. این محصول علاوه بر کاربردهای مختلف که اصلی‌ترین عامل تنوع بخشی به کانتینرها است از نظر وضعیت هم با یکدیگر تفاوت دارند و کانتینرها را در انواع مختلف نو یا دست دوم قرار می‌دهد که از نظر قیمت و کارایی تفاوت دارند. برای مثال قیمت کانتینر ۲۰ فوت و دیگر ابعاد و انواع کانتینر در نوع دست دوم پایین‌تر از کانتینر نو است اما در کانتینرهای نو بسته به مدل و زمان ساخت، طول عمر محصول بیشتر بوده و کارایی آن نیز بیشتر است.

عوامل موثر بر قیمت کانتینر ۲۰ فوت

همان‌طور که گفته شد قیمت کانتینر ۲۰ فوت در بازار متنوع است و عواملی که در این تنوع قیمت‌ها تاثیر دارند، موارد زیادی هستند. از جمله این عوامل می‌توان به وضعیت کانتینر، فلزی که در ساخت و تولید آن به کار می‌رود، سیاست‌های فروشنده یا برند تولید کننده کانتینر، ابعاد و اندازه دقیق آن، کارایی کانتینر و دیگر موارد اشاره کرد. در ادامه مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت کانتینرهای ۲۰ فوت را بررسی خواهیم کرد.

نو یا دست دوم بودن کانتینر

نو یا دست دوم بودن کانتینر یکی از عواملی است که در قیمت‌گذاری انواع این محصول مانند قیمت کانتینر ۲۰ فوت تاثیرگذار است. به عبارت دیگر می‌توان که این عامل مهم‌ترین موضوع در تعیین قیمت کانتینرها است. قیمت تمام شده کانتینرهای دست دوم نسبت به نو پایین‌تر و ارزان‌تر است، به همین دلیل متقاضیان خرید کانتینر و استفاده از این محصول معمولا به سراغ خرید انواع دست دوم این کالا می‌روند.

البته جزئیات مختلفی برای قیمت گذاری کانتینر بر اساس نو یا دست دوم بودن وجود دارد. برای مثال کانتینرهای دست دومی که از سلامت ظاهری و کلی بیشتری برخوردار باشند قیمت بالاتری دارند و کانتینرهایی که ظاهر یا وضعیت آن‌ها چندان مناسب نباشد با قیمت پایین‌ترین عرضه می‌شوند.

نوع کانتینر| قیمت کانتینر ۲۰ فوت

نوع کانتینر دیگر موضوعی است که در قیمت کانتینر ۲۰ فوت تاثیرگذار است. همان طور که در بخش قبل گفته شد کانتینرها از نظر کاربرد و کارایی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان کانتینرهای دارای تهویه، کانتینرهای روباز، کانتینرها پهلو بازشو، کانتینرهای یخچال دار و بسیاری موارد مشابه دیگر را نام برد که قیمت در هر نوع از آن‌ها متفاوت است.

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهنمای کامل خرید مبلمان + 51 نکته

جنس فلز کانتینر

جنس فلز کانتینر یکی دیگر از عوامل مهم و موثر در قیمت این محصول کاربردی است. در حال حاضر کانتینرها با متریالی مانند فولاد کربن، فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم ساخته می‌شوند که هر کدام از آن‌ها قیمت اولیه متفاوتی دارند و طبیعتا این موضوع در قیمت نهایی کانتینر هم موثر است.

ابعاد دقیق کانتینر

ابعاد دقیق کانتینر یکی دیگر از مسائلی است که در قیمت کانتینر و به خصوص قیمت کانتینر ۲۰ فوت تاثیرگذار است. کانتینرهای ۲۰ فوتی که تقریبا معادل ۶ متر هستند با ابعاد مختلفی مانند ۱.۵*۴ و ۲*۳ ساخته می‌شوند که هر کدام از نظر نوع ورق به کار رفته، کارایی و.. تفاوت دارند و در نتیجه با قیمت‌های مختلفی نیز عرضه می‌شوند.

وضعیت کانتینر

وضعیت کانتینر دیگر عامل موثر در قیمت گذاری این محصول است. در ابتدای این بخش گفته شد که کانتینرهای دست دوم خود دارای کیفیت‌های مختلفی هستند که در قیمت گذاری کانتینر تاثیر دارند و عاملی مهم در تفاوت و تنوع قیمت‌های این محصول، محسوب می‌شوند. برای مثال اگر کانتینری از نوع دست دوم باشد اما نیازی به تعمیر نداشته باشد یا تغییر آن جزئی و در حد تغییراتی در ظاهر باشد، قیمت آن بیشتر و در صورتی که کانتینر نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشد، قیمت عرضه و فروش آن پایین‌تر خواهد بود.

پایان نامه

 قیمت کانتینر ۲۰ فوت