تکنیک‌های افزایش لایک واقعی اینستاگرام

کم‌بودن تعداد لایک‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام هر کسی را ناراحت می‌کند؛ شما هم از این قاعده مستثنی نیستید. آیا می‌خواهید طعم لایک واقعی را بچشید؟ ۲۰ تکنیک زیر را به کار ببرید:

۱. دست از کار نکشید؛ مدام محتوا تولید کنید

هر کسب‌وکاری برای جذب فالوور و افزایش نرخ تعامل باید در اینستاگرام فعال باشد؛ اما شاید بپرسید چقدر فعال؟ پاسخ روشنی برای این سوال وجود ندارد و به میزان رقابت در حوزهٔ فعالیت شما بستگی دارد؛ ولی شما باید در طول یک روز، حداقل یک پست منتشر کنید.

تولید مداوم محتوا باعث می‌شود که فرصت بیشتری برای جذب مخاطب جدید داشته باشید. زمان انتشار پست‌ هم در دیده شدن در فید دنبال‌کنندگان و به‌تبع آن، راهیابی به اکسپلور تاثیر دارد. هیچ‌کس نمی‌تواند مانند اینسایت اینستاگرام شما را در این زمینه راهنمایی کند. ما می‌توانیم طبق تجربه و شواهد به شما پیشنهاد کنیم پست‌ها را ۹ صبح یا ۲ تا ۵ بعدازظهر منتشر کنید؛ ولی بهتر است آمار و ارقام اینسایت خودتان را بررسی کنید تا متوجه شوید مخاطبان شما در چه ساعتی از روز بیشتر فعالیت می‌کنند.

خب، همه چیز به جز یکی! شما برای موفقیت نیاز به ویترین دارید؛ آدم هایی که شما را ببینند و ایده هایتان را دوست داشته باشند. آدم هایی که به چشم شما مشتری های بالقوه هستند و سعی می کنند با حرف های شما ارتباط برقرار کنند. برای این آدم ها هیچ چیز مهم تر از توانایی تماشای شما نیست. پس اگر تمام برنامه تان بر این مبنا استوار شده که دست از هزینه های اضافه بردارید، باید به شما بگوییم که حضور در دنیای آنلاین یکی از آنها نیست. تفاوتی نمی کند که وب سایت باشد یا اینستاگرام؛ شما باید بتوانید در دنیای آنلاین خودتان را نشان دهید.

اینستاگرام

موتورهای جست وجو

موتورهای جست وجو

شوخی که نداریم، در دنیای امروز به محض آنکه اسمی ناآشنا به گوشمان می خورد، بلافاصله در موتورهای جست وجو به دنبال اسمش می گردیم؛ به دنبال یک چیز دندان گیر که اطلاعاتی بیشتر به ما بدهد و برایمان بگوید داستان از چه قرار است. این اسم چه می کند، چه می خواهد و چه امکاناتی ارائه می دهد. خلاصه آنکه حرف حسابش چیست. بدون چنین امکانی، هیچ کس شما را نمی بیند و نمی شناسد. هیچ کس نمی داند شما چه کسی هستید و چه کاری می کنید. حتی اگر ساعت ها در جلسه بنشینید و به دیگران توضیح دهید که دقیقا زمینه کاری تان چیست، بازهم اثر و ارزش یک وب سایت خوب را ندارد.

خب به این معنا نیست که یک دیتا بیس اولیه و بزرگ برایش ترتیب بدهید. حتی به این معنا نیست که خودتان را غرق در هزینه های بالای طراحی کنید. خب یعنی سایتی که کاربردی باشد و پس از آنکه اسم تان را به موتورهای جست وجو سپردند، حرفی، خطی، خبری از شما به دستشان برسد. باور کنید یا نه، اگر مهم ترین کار جهان را هم انجام دهید، این روزها بدون وب سایت و شبکه های اجتماعی راه به جایی نمی برید و دست تان از دنیا کوتاه است. اگر بهترین سرویس را ارائه دهید، وقتی در دنیای مجازی حضور فعالانه ندارید، انگار که هیچ است. آدم ها شما را نمی بینند. به شما توجهی نمی کنند و احتمال فراوانی وجود دارد که شما را یکی از آن آدم های رویاپرداز ببینند. از آن آدم ها که نمی دانند دنبال چه می گردند و چه می خواهند. پس بهترین راه این است که دست روی دست نگذارید و دست به کار شوید.

رودررو با بیننده

رودررو با بیننده

وقتی که وب سایت را راه اندازی کردید، در همان قدم های اولیه گروه های گپ و گفت را راه بیندازید. این ماجرا آنقدر مهم است که حتی از طراحی صفحه اول سایت هم اهمیت بیشتری دارد- محض تاکید بود وگرنه واقعیت ندارد. هم شما می دانید و هم ما- اما آنقدر مهم است که پیشنهاد راه اندازی اش را می دهیم. شما در ماه های ابتدایی نیاز به بازخورد دارید. نیاز دارید تا آنهایی که با شما رودر رو شده اند، خوبی ها و بدی ها را بگویند و تجربه خودشان را با شما به اشتراک بگذارند. بدون این بازخورد، شما هیچ چیز ندارید. شبیه به آدمی که در جنگل تاریک با چشم های بسته راه می رود. برای دورکردن خودتان از چاه و چاله و شاخه درخت و حیوانات وحشی، لازم است چشم هایتان را باز کنید و به صحبت های دیگران گوش دهید. ممکن است ایده بی نظیرتان را در اجرا ضعیف کرده باشید.

اقدام به عمل - CTA- کال تو اکشن

استشمام بوی برخی از گیاهان باعث خوش اخلاقی تان می شوند

خلاقیت و نوآوری

ممکن است آنچه به چشم شما نقطه قوت می آید، تبدیل به نقطه ضعف شود. ممکن است برای خودتان فرضیاتی داشته باشید و تایید یا تکذیب آنها را از زبان بیننده های وب سایت و شبکه های اجتماعی بشنوید. هر اتفاقی که در این گروه ها می افتد، یک امکان ارتباطی خوب برای شماست.

این مطلب را هم از دست ندهید :   معرفی تجهیزات و ظروف آزمایشگاهی و کاربرد شان

محتوای واقعی

اما برای رسیدن به موفقیت های بالا، نیاز دارید تا محتوای مناسبی تدارک ببینید؛ محتوایی که دروغ نباشد، بیراه نباشد، صحیح و صریح نوشته شده باشد و اندکی خلاقیت هم در آن به کار رود. متنی که می نویسید باید بینندگان سایت را به هیجان بیاورد اما اگر این هیجان واقعیت نداشته باشد، آنها نه فقط شما و وب سایت را فراموش نمی کنند بلکه درباره شما حرف های نامربوط می زنند. نه فقط دوست شما نمی شوند، بلکه دشمن شما می شوند و هیچ شغل نوپایی نیاز به دشمن ندارد. پس اگر نمی توانید کاری را انجام دهید، در محتوای وب سایت وعده اش را ندهید. اگر نمی توانید ارسال رایگان انجام دهید، دست کم صحبتش را نکنید. آدم ها دوست ندارند به آنها بگویید:« با ارسال رایگان» اما بعد متوجه شوند که این ارسال رایگان فقط برای دو منطقه شهری است و شامل حال آنها نمی شود. پس حواستان باشد، محتوای وب سایت و شبکه های اجتماعی را با واقعیت تطبیق دهید.

لایک های ساده

لایک های ساده

هرچند باورش مشکل است و کمی هم به نظر عجیب می آید، اما درخواست از اطرافیان برای لایک زدن روی صفحه و محتوایش، به شدت تاثیرگذار است. باعث می شود تا پروسه دیده شدن کامل شود و به چشم بیاید. آدم ها از کنار صفحه ای که ۱۰ لایک دارد، راحت تر رد می شوند تا صفحه ای که ۱۰ هزار لایک دارد. از کنار صفحه ای که ۱۰ فالوئر دارد، راحت تر رد می شوند تا صفحه ای که ۱۰ هزار فالوئر. اما این صحبت ها به این معنا نیست که به دنبال لایک های الکی بگردید، به این معنا نیست که فالوئرهای بیراه برای خود دست و پا کنید. همین اندازه که بدانید در چه مسیری قدم گذاشته اید و باید در میان اولویت هایتان به تعداد فالوئرهای صفحه هم توجه کنید، کفایت می کند. همین اندازه که از مشتریان، دوستان و اطرافیان بخواهید نسبت به صفحه شما در دنیای مجازی واکنش نشان دهند، خوب است.

 

لایک‌ تان نمی‌ کنند؟