پایان نامه درباره وب سایت و ورزش//کاربرد مدلینگ

کاربرد مدلینگ و شبیه سازی

 آموزش

لازمه­ی حضور در میادین ورزشی آموزش قبل از آن می­باشد. یکی از ارکان آموزش که امروزه بکار می­رود آموزش از راه دور از طریق وب سایت هاست که البته این امر در رشته­های ورزشی که با فعالیت بدنی همراه است برای بعضی­ها دور از ذهن به نظر می­رسد در پاسخ به این افراد می­توان گفت که ورزش امروزه یک نوع علم است که قبل از شروع هر ورزشی باید علم مربوط به ان را دانست. مثلا در رشته­ای خواص باید نرمش­های مربوط به آن، ساعات تمرینات و نوع تغذیه و بسیاری از عوامل را دانست تا بتوان دران رشته موفق شد. بستر اینترنت محیط بسیار مناسبی برای آموزش این گونه علوم می­باشد.

یکی از کاربرد­های اساسی که در ورزش و بخصوص مدیریت ورزشی دارد به فرایند مدیریت کلاس داری یا تیم داری مربیان ورزشی مربوط می­شود. مربیان ورزشی از جمله افرادی هستند که در فرایند مدیریت ورزشی، نیاز به آموزش فنی و حتی رفتار­های ورزشی با استفاده از رایانه دارند. اجرا­های سطح بالای ورزشکاران، چالش­هایی برای علم رایانه در سطوح ورزشی و بخصوص مدیریت ورزشی بوجود آورده است. سیستم­های حمایتی ورزشی، تکنولوژی­های آموزش بازیکنان و جمع آوری داده­های آماری ورزشی از بازی­ها از جمله عوامل مرتبط با کاربرد وب سایت در این علوم می­باشد. زمینه­های کاربرد وب سایت در ورزش شامل محاسبه حرکات، چند رسانه­ای­ها، تجسم فکری و ذهنی داده­ها، آنالیز اجرا­های ورزشی، بازسازی اجرا و بازخورد­های واقعی از بعد زمانی و مکانی می­تواند باشد که نقش بسزایی در فرایند آموزش از طریق مربیان دارد  (لمینک و همکاران، 2013). این گونه علوم در وب سایت­ها می­تواند در قالب مقاله، کتاب الکترونیکی، عکس و فیلم­های آموزشی در اختیار علاقه مندان و ورزش کاران قرار گیرد.

البته لازم به ذکر است که مربیان می­توانند با استفاده از بستر وب سایت­ها با شاگردان خود ارتباط بر قرار کرده و نکات و آموزش­های تکمیلی را با گفتگو­های یک به یک و یا یک به چند در قالب متن، صدا و تصویر در میان بگذارند.

مدیران ورزشی با ایجاد پایگاه­های اطلاعاتی در زمینه­های مختلف برای ساماندهی نیرو­ها اقدام کرده و به عنوان یک ضرورت به این موضوع نگاه می­کنند که نیرو­ها باید اطلاعاتی بروز داشته باشند (رابینسون، 2005).

 

بعد سوم: اطلاعات و تکنولوژی ارتباطات

  • کاربرد شبکه­های محلی در ورزش

مزایای استفاده از سیستم‌­های کامپیوتری و وب سایت­های محلی امری است که برای تمام مدیران موفق ثابت شده است و در اکثر کشور­های پیشرفته دنیا یک چیز عادی محسوب می­شود.

این مسئله راه خود را به کشور­های در حال توسعه و توسعه نیافته نیز باز کرده است و هر کجا مدیری به دنبال پیشرفت سازمانش است یکی از اولین مواردی که احساس نیاز می‌کند استفاده از تکنولوژی کامپیوتر و اتوماسیون کردن نظام اداری، مالی و سازمانی زیر نظرش می­باشد. اما در  سال‌­های اخیر با گسترش روز‌افزون شبکه اینترنت و کاربرد آن در سطح جهان، استفاده از آن نیز مورد توجه بسیاری از مدیران از جمله مدیران ورزشی قرار گرفته است.

وب سایت­ها به دنبال خود نوع جدیدی از تکنولوژی را در سازمان­های ورزشی ارائه می‌کند که می‌تواند حتی فرهنگ یک سازمان را تغییر بدهد. یکی از تغییرات اساسی این فرهنگ را می‌توان فرهنگ مدیریت نزدیک از راه ‌دور نام برد. در این نوع مدیریت هر چند ممکن است فاصله فیزیکی مدیر از زیر دستانشان صد‌‌­ها و یا هزار­ها برابر شده باشد، ولی فاصله معنوی ده تاثیرگذاری بسیار نزدیک شده است (در واقع به نزدیک صفحه کامپیوتر شخص). ما در اینجا به چند نمونه از  کاربرد­های این سیستم‌­ها در سازمان‌هاو اشاره خواهیم کرد و در ادامه شرح خواهیم گسترش  شبکه‌­های محلی به اینترنت و مزایای آن را داد.

تسریع در وقت

بدون شک در صورتی که این عملیات مکانیزه شود و به صورت الکترونیکی در وب سایت­ها در آید، باعث سرعت بخشیدن در ارسال نامه‌­ها به افراد و دریافت­ها می­شود.

بایگانی کوچک

برای نگه‌داری بایگانی‌­های کاغذی معمولاً سازمان‌­های ورزشی مجبور به ایجاد فضائی بزرگ می­شوند که باید از نظر ایمنی نیز ضریب بالائی داشته باشد.

در صورتی که در سیستم‌­های کامپیوتری این بایگانی بسیار کوچک خواهد شد.

پیگیری راحت

با مکانیزه کردن این سیستم به راحتی هر مدیری می‌تواند ساختار زیر مجموع خود را کنترل نماید و پاسخ‌گوئی به نامه‌­ها و درخواست‌­ها را بدون اینکه از پشت میز بلندشود پیگیری نماید.

جستجوی آسان

در سیستم‌­های اتوماسیون اداری این کار در کسری از دقیقه قابل انجام می‌باشدو این یکی از مزایای اصلی این سیستم‌­ها نسبت به سیستم‌­های قدیمی می‌باشد.

امنیت اسناد طبقه‌بندی شده

هر سازمان مطابق چارت سازمانی خود دارای یک سلسله حقوق دسترسی به مدارک، اسناد و نامه‌­های خود دارد. در سیستم‌ اتوماسیون اداری این مشکل نیز حل شده است و هر فرد بر اساس طبقه بندی حقوق دسترسی خود تنها قادر است اسناد مربوط به خود را مشاهده کند.

بعد چهارم: پایگاه داده­ها و سیستم­های کارشناسی 

 آموزش توسط محیط­های چند رسانه­ای در ورزش:

فیلم­های آموزشی: فیلم­های آموزشی توسط مربیان تهیه می­شود و ورزشکاران می­توانند با دیدن این فیلم­ها از طریق وب سایت­ها مطالب بیشتری برای یادگیری بیاموزند.

از تکنیک­های دیداری یا مشاهده­ای پیشرفته­ای برای استفاده از فیلم­های ورزشی استفاده می­شود که ابزار مهمی برای یاددادن ورزشکاران با استفاده از علوم شبیه سازی می­باشد. یعنی یا استفاده از این فن، می­توان فنون زیادی را شبیه سازی کرد و به دیگران آموخت. (ژیان و همکاران، 2003)

نرم افزار­های آموزشی: این نر م افزار­ها به گونه­ای طراحی شده است که کاربر می­تواند با آموزش به صورت صدا و تصویر و فیلم و تعامل با کاربر آموزش­های لازم را ارائه دهد.

نرم افزار­های آنالیز: این گونه نرم افزار­ها با گرفتن فیلم مسابقات با بهره گیری از هوش مصنوعی می­تواند نقاط ضعف و قوت و بسیاری از نکات ریزی که انسان به تنهایی قادر به تفکیک آن­ها نیست را لیست کند و به صورت جدول نمودار و تصویر نمایش دهد بطور مثال در فوتبال می­توان در صد مالکیت توپ، تعداد پاس­های صحیح و … را بطور دقیق مشاهده کرد و نیز نتیجه­ای را به صورت­های مختلف برداشت کرد.

بعد پنجم: بیو مکانیک و تکنولوژی ورزش­ها

استفاده از فضای مجازی وب سایت­ها برای ارتقا سطح بازاریابی محصولات ورزشی یکی از کاربرد­های وب سایت­های ورزشی می­باشد که به افزایش سهم بازار برای شرکت­ها و موسسات ورزشی میباشد (گارسیا، 2013).