آوریل 18, 2021

سامانه پژوهشی – ضرورت وجود سیستم های فروش آنلاین- قسمت ۱۳

1 min read

۴٫۷٫۱٫۱- ثبت سفارش:
به هنگام ثبت سفارش ، این تابع به طور خودکار سفارش راذخیره نموده ، اطلاعات مربوط به سفارش را به انبار مربوطه میفرستد. در مرحله بعدی مقدار سفارش از موجودی انبار کسر شده و از این مطلب که موجودی انبار پس از کسر سفارش از موجودی ذخیره (Safety Stock) بیشتر است اطمینان حاصل میشود (در صورتی که این مقدار کمتر از حد مورد نظر بود میبایستی سفارش برای تامین کننده ارسال گردد) در انتها این تابع ، فاکتور مربوطه را صادر میکند.
۴٫۸- منوهای نرم افزار:
بر اساس مطالب ذکر شده ، برای طراحی گزینه های مناسب برای تسهیل عملکرد وب سایت ، در اینجا به بیان منوهای لازم جهت پوشش مناسب برای توابع فوق میپردازیم:
قسمت انبارداری و مدیریت سایت (مخصوص اپراتورها)
Login و Logout
اضافه نمودن و حذف محصول
اضافه نمودن و حذف پرسنل
اضافه نمودن و حذف انبار
به روز رسانی اطلاعات محصولات
ارسال درخواست محصول به انبار
پردازش سفارشات
چاپ سفارش
نهایی ساختن سفارش
قسمت فروش (مخصوص کاربران سایت- قسمت قابل مشاهده سایت)
Login و Logout
جستجوی محصولات
اضافه و حذف محصول به سبد خرید
ایجاد پروفایل جدید برای مشتری
به روز رسانی اطلاعات پروفایل
ثبت سفارش
چاپ فاکتور
پیگیری و رد یابی سفارشهای قبلی
۴٫۹- نمودارهای وضعیت[۲۰,۲۱,۲۲]:
۴٫۹٫۱- نمایش جریان کلی حرکت اپراتور در وب سایت:
شکل ۱۰-۴ بیانگر نمایش کلی مسیر حرکت مشتریان و مدیران در وب سایت از صفحه اصلی تاقسمت مربوط به انبار و یا ویرایش مشخصات مربوط به محصولات ، مشتریان و یا انبار میباشد.
شکل ۱۰-۴ نمایش کلی مسیر عبور اپراتورها در سایت
شکل ۱۱-۴ : نمای وارد کردن محصول جدید در سایت
همچنین در شکل ۱۲-۴ به بررسی مسیر عبور مشتری از زمان ورود به سایت پرداخته ایم ، میتوان مشاهده نمود که پس از ورود به سایت و در صورت تمایل مشتری برای ثبت نام در لیست کاربران سایت و یا ویرایش مشخصات کاربر ، وی میتواند به جستجو برای محصول مورد نظر بپردازد ، پس از اتمام جستجو و در صورت یافتن محصول ، آنرا به سبد خرید اضافه نماید . در انتها ، امکاناتی از قبیل ثبت سفارش ، مشاهده فاکتور ، ویرایش سفارش و در نهایت پیگیری و ردیابی سفارش را میتوان در جریان حرکت کاربر در وب سایت مشاهده نمود.
شکل ۱۲-۴ : مشاهده جریان حرکت کاربر در فروشگاه
شکل ۱۳-۴ : تنظیمات انبار
شکل ۱۴-۴ : افزودن گروه برای محصولات
۴٫۱۰- پروسه ثبت و پیگیری سفارش:
یکی از مهمترین قسمتهای سیستم ، مربوط به بخش ثبت سفارش توسط مشتری و پیگیری آن در مراحل بعد توسط وی و نیز پردازش ، آماده سازی ، تکمیل و ارسال سفارش میباشد گه توسط قسمت انبار و پرسنل این بخش صورت میگیرد. در ادامه برای نشان دادن بهتر پروسه از نمودار موارد کاربردی (Use Case diagram) برای این دو قسمت استفاده کرده ایم. در این قسمت برای تفکیک و نمایش سفارشهایی که در سیستم قرار گرفته و در حال انتظار میباشند و سفارشهایی که هنوز به تایید نرسیده اند از دو حالت “سفارش جدید” و “سفارش در حال انتظار” استفاده کرده ایم. هنگامی که کاربر بر روی سفارش کلیک مینماید ، اقلام مورد سفارش مربوط به آن نمایش داده میشوند. در صورتی که سفارش مورد نظر شامل چندید کالای مجزا باشد ، بهتر است که پس از آماده سازی هر یک از اقلام گزینه مربوط به آن تیک بخورد و هنگامی که کلیه اقلام داخل سفارش تیک خوردند ، گزینه اتمام سفارش برای کاربر فعال میگردد. انتخاب این گزینه به معنی اتمام عملیات پردازش سفارش و ارسال آن میباشد.
شکل ۱۵-۴ : نمودار موارد کاربردی (Use Case) پردازش سفارش
در شکل نمودار تراکنش پردازش سفارش نمایش داده شده است. در این نمودار به وضوح میتوان مشاهده نمود که نمودار موارد کاربردی به سه بخش مجزا تقسیم شده است. اولین بخش در واقع مرورگری است که سفارشهای مختلف را برای ما لیست میکند . بخش دوم نیز مرورگری است که لیستی از اقلام موجود در هر سفارش به ما ارائه میدهد. در صورتی که حجم سفارش بالایی به انبار ارجاء داده شود ، تشخیص و جدا سازی اقلام موجود در سفارش با پیچیدگی هایی همراه میشود.
 

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت  ۴۰y.ir  مراجعه نمایید.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.