آوریل 19, 2021

بازاریابی ویروسی:/پایان نامه فعالیت های ترفیع و برند

1 min read
بازاریابی از طریق تلفن همراه این شیوه استفاده از کانال موبایل برای ارایه ی اطلاعات...

  • بازاریابی از طریق تلفن همراه

این شیوه استفاده از کانال موبایل برای ارایه ی اطلاعات مبتنی بر موقعیت مکانی و زمانی و شخصی به کاربران با هدف توسعه ی کالا ها، خدمات و ایده ها و با هدف تحقق منافع ذینفعان، تعریف شده است (Mason, 2008).

  • بازاریابی ویروسی

این روش، نوعی بازاریابی اثرگذار بر جامعه ی هدف است که باعث ایجاد آگاهی و همچنین ایجاد همهمه و شایعه در میان مردم می شود تا افراد به سمت یک محصول یک خدمت گرایش پیدا کنند. طرح حرف و حدیث (پچ پچ) درباره ی محصولات را باید حاصل به کارگیری تاکتیک های زیرکانه ی بازاریابی دانست که بوسیله ی آنها شرکت ها به تشکیل گروه های پیشتاز اقدام کرده، توزیع کالا را یهمیه بندی نموده، پشتیبانی و تایید افراد نامدار را به کار گرفته، محصولات خود را در فهرست بهترین ها جای می دهند و به انجام فعالیت های بازاریابی دست می زنند. مدیران، مجموعه ای از تاکتیک های بازاریابی در اختیار دارند که با محتوای آن اقدامات طرح ریزی شده ای را برای راه انداختن و گرم نگاه داشتن بازار حرف و حدیث به اجرا می گذارند (Sandberg, 2006).

جدول 2-1) جمع بندی شیوه های ترفیع

شیوه ترفیع نکات و ویژگی ها
تبلیغات -رساندن پیام فروش به بازارها و مصرف کنندگان شامل 4 نوع اساسی: تبلیغات آگاهی رسان، ترغیب کننده، به یاد آورنده و تحکیم کننده

-دارای اشکال مختلف ارایه، از جمله آگهی، کاتالوگ، فیلم، نوار، کتابچه، بروشور، راهنما و غیره

-تغییر نگرش افراد به نوعی کالا یا خدمت و نقش اساسی در ایجاد و بالفعل کردن نیاز

-هزینه بر و نسبتا گران با توجه به بودجه کسب و کارهای کوچک و متوسط

-تصمیم گیری راجع به انتخاب رسانه، پیام و تخصیص بودجه

-اثربخشی و تاثیرگذاری برنامه تبلیغاتی خوب

-از مهمترین ابزار ایجاد تقویت ارزش نام تجاری و موفقیت کسب و کارها

روابط عمومی -تحریک غیرحضوری تقاضا برای محصول و پیگیری اهدافی از جمله اعلان عمومی مثبت برای شرکت

-ایجاد تصویری مثبت از شرکت و نحوه ی اداره کردن فعالیت ها در مورد شایعات و داستانهای منفی راجع به شرکت از طریق روابط با رسانه ها، ارتباطات سازمانی، مشاوری و اثرگذاری بر قوانین و جلب نظر دولتمردان

-هزینه کمتر، آگاهی بیشتر و مناسب کسب و کارهای کوچک و متوسط

پیشبرد فروش -جلب نظر خریداران و ترغیب ایشان به خرید

-ابزار پیشبرد فروش عبارتند از: تشویق مصرف کنندگان (نمونه، تخفیفات، جایزه)، ترفیع تجاری (تشویق و تخفیف به خرده فروشان) و تشویق فروشندگان (مسابقات و بازی)

فروش شخصی -انتقال اطلاعات در زمینه کالا و خدمت به مشتریان جهت متقاعد کردن آنها برای خرید

-ارتباطات شفاهی مستقیم (فرد به فرد) بین فروشندگان و مشتریان بالقوه و انجام مذاکرات تجاری

-دارای مزایایی همچون توانایی واکنش به خواسته های مشتریان، تمرکز بر مشتریان بالقوه، منجر شدن به فروش واقعی

-هزینه نسبتا بالا با صرف وقت و انرژی

بازاریابی مستقیم -بازاریابی از راه دور ابزار اساسی بازاریابی مستقیم

-توسعه روابط مستقیم و مستمر با مشتریان از طریق تلفن، ایمیل و وب سایت

-تمرکز بر بازار هدف و کسب وفاداری مشتریان

ارتباطات کلامی -ارتباط غیررسمی میان فردی بین دو یا چند شخص به منظور انتشار اطلاعات

-تعاملی، سریع و فارغ از پیش داوری های تبلیغات تجاری

-دربرگیرنده ی تبلیغات شفاهی هدفمند

-از جمله موثرترین و کارآمدترین شیوه های تبلیغاتی

-کاهش ریسک و هزینه و مناسب برای بنگاه های کوچک و متوسط

-افزایش قابلیت دیده شدن بنگاه، اعتبار بخشی به محصول و خدمت آن

-مصرف کنندگان برای کسب اطلاع و خرید محصول از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند نظیر دوستان، آشنایان و افرادی که کالا را خریده اند.

بازاریابی الکترونیک -کمک به برنامه ریزی و اجرای کارآمدتر سیستم ترفیع کالاها و خدمات

-استفاده از بازاریابی اینترنتی و تبیغات اینترنتی تعاملی

-مناسب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط

بازاریابی پارتیزانی -استفاده خلاقانه از منابع موجود و آمیخته بسیار هدفمندی از نوآوری و تکنیک های موثر ارتباطات، شبکه سازی و انرژی

-کم هزینه و مناسب برای بنگاه های کوچک و متوسط

بازاریابی ویروسی -اثرگذار بر جامعه با ایجاد آگاهی و ایجاد همهمه و شایعه در میان مردم جهت گرایش افراد به کالا و خدمات

-استفاده از گروه های پیشتاز و نامدار

-در معرض دید قرار دادن شرکت

-کم هزینه و موثر

منبع:رضوانی و خرمشاهی، 1390

با توجه به مطالب مذکر یکی از ابزارهای اصلی و اساسی ترفیع، تبلیغات بازرگانی و فعالیت های پیشبرد فروش می باشند

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.